1. Anasayfa
  2. Google SEO
  3. En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019

En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019

En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019 Yazımızda Bugün sizlere  web sitenizi optimize etmek için site içi SEO ayarlarınızın nasıl olacağı konusunda kullandığım teknikler ve ipuçlarından bahsedeceğim.
Burada anlattıgımız konuyu sitenize uygularsanız siteniz ciddi  bir basarıya ulasacaktır Bu site içi SEO teknikleri sayesinde sitenizde ciddi derece artışlar olacağı konusunda emin olabilirsiniz.

Site içi SEO

Site içi SEO web sitenizi organik olarak arama sonuçlarında üst sıralara çıkartmak için web sayfanızı optimize etmektir.

Peki sitenizi organik olarak nasıl optimize edileceği konusunda merak içerisindeyseniz eğer o zaman başlayalım.

1. SEO Dostu URL’leri kullanın

Google sitenizde bulunan URL adreslerindeki 3/5 kelimeye daha fazla ağırlık verdiğini belirtti.

Google Matt Cutts kısa URL adreslerinin arama sonuçlarında bir avantaj olabileceğini bildiriyor.

Her zaman SEO dostu URL adresiniz kullanacağınız anahtar kelimeniz olsun.

Diğer bir deyişle;

    • Çirkin URL’lerden kaçının
      https://dursoft.com.tr /p=123
    • Veya uzun URL’ler
      https://dursoft.com.tr /8/9/14/cat=SEO/pageid=510.html

2. Başlıklar Anahtar Kelime ile Başlasın

Başlık etiketiniz SEO için önemli bir sıralama faktörüdür.

Genel olarak anahtar kelimeniz ilk 150 kelime içerisinde geçmesine dikkat ediniz. Ve arama motorları konunun ne olduğunu daha hızlı anlayacaktır.

3. Başlıklara Değiştiriciler Ekleyin

Anahtar kelimenin arama sonuçlarında daha iyi sıralanması için başlıklara, “2019”, “En iyi”, “Dev Rehber”, “Adım Adım”, “Hızlı Hızlı” ve “inceleme” gibi değiştiricileri kullanmak hedef anahtar kelimenize yardımcı olur.

4. Başlıklarda Anahtar Kelimeniz H1 ile Başlasın

Unutmayın; H1 etiketi “başlık etiketiniz” dir.

WordPress otomatik olarak blog yazısına H1 etiketi ekler.

Ancak bu durum bazı temalarda geçerliliğini yitiriyor. H1 başlığınız sitenizde kullandığından emin olmak için sitenizin kodlama yapısını kontrol edin.

5. İçeriklere Görüntüler, Videolar ve İnfografik Ekleyin

İçeriğinizi daha iyi hale getirdiğinizden emin olun.

İçeriğinizde, görüntülerin, videoların ve infografik görüntülerin kullanılması hemen çıkma oranını azaltabilir ve sitedeki takılma süresini artırabilir.

6. H2 Etiketlere Anahtar Kelime Ekleyin

Hedef anahtar kelimenizi H1 başlığına ekledikten sonra uzun kuyruklu bir şekilde H2 başlıklarında da kullanın.

7. İlk Kelimelerde Anahtar Kelimenizi Ekleyin

Birçok insan sadece içerik olsun diye yazdığı makalelere anlamsız girişle başlarlar. Bu olumsuz etken bırakır.

Anahtar kelimeniz, makalenizin ilk 100 veya 150 kelime içerisinde görülmelidir.

Google sayfanızın neyle ile ilgili olduğunu daha iyi anlayacaktır.

8. Mobil Uyumlu Tasarımlar Kullanın

En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019 Şiddetle web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olunuz ve Google 2015 yılında yayımladığı yazıda mobil uyumlu sitelerin arama sonuçlarında sıralamanızı etkileyeceğini bildiriyor.

Aşağıdaki ”Mobil Uyumluluk Testi’‘ aracına web site URL adresini yazın.
https://search.google.com/test/mobile-friendly?hl=tr

Ardından ”Testi Çalıştır” düğmesine tıklayarak sayfanızın mobil uyumlu olup olmadığını kontrol edin.

9. Dahili Bağlantılar Kullanın

SEO için en önemli strateji ve daha fazla trafik almak için dahili bağlantılar kullanın.

Ayrıca, Google sayfanızın kaliteli bir site olduğunu arama sonuçlarında ilk sıralarda da gösterir.

Dahili bağlantılar kullanmamak sitenizin için ilk SEO hatası olabilir.

Genelde 1000 kelime başına 2/3 dahili bağlantı kurmaya özen gösteriyorum. Bu ise çoğu web sitesi için iyi bir SEO stratejisidir.

Mümkün olduğunca otoriter sitelere bağlandığınız dan emin olun.

10. İç Bağlantılar Kullanın

En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019 İçeriklere alakalı iç bağlantılar eklemek web siteniz için harika bir site içi SEO kuralıdır.

İç bağlantıların nasıl yapıldığını merak ediyorsanız eğer Wikipedia sayfasına göz atabilirsiniz.

 

11. Site Hızını Artırın

Google sayfa yükleme hızının bir sıralama faktörü olduğunu doğruladı. Bir CDN servisi kullanarak görüntüleri sıkıştırabilir ve kodlamayı maksimum şekilde sıkıştırarak web sitenizin hızını artırabilirsiniz. En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019

Web sitemi GTmetrix hız testi aracında test ettiğimde PageSpeed Score A (98%), YSlow Score (87%) yüksek skorlar verdi

Farklı bir URL adresi kullanarak web sitemi GTmetrix aracı ile tekrardan test ettiğimde ise PageSpeed Score A (97%), YSlow Score (81%) gibi güzel skorlar verdi.

GTmetrix aracı ile yüksek skorlar almayı merak ediyorsanız eğer sizler için hazırladığım Cloudflare ve W3 Total Cache eklentisi yardımı ile sizlerde bu skorlara tamamen ücretsiz bir şekilde sahip olabilirsiniz.

12. Bekleme Süresini Artırın

Bir ziyaretçi web sitenizi ziyaret ettiğinde hemen geri düğmesine basarak sitenizi terk ederse En iyi Site içi SEO Teknikleri 2019 Google bunu düşük bir kaliteli sayfa olarak belirler.

Bu nedenle Google içeriğinizin kalitesini yükseltmek için ”bekleme süresi” kullanır.

Ziyaretçilere okumasına devam eden ve ilgi çekici içerikler yazarak ortalama bekleme süresini artırın.

Harika bir içerik sitenize kesinlikle zarar vermek ve harika içerikler yayımlamak için kullanacağınız taktikler ve ipuçlarından bahsedecek olursak eğer,

  • Forum Sitelerinde Yorumlar yapın; Çok sayıda kaliteli blog yayını içeren sitelerde etkileşim halinde olun ve anlamlı bir şekilde yorumlar yazın. Bu sitenizin arama sonuçları için küçük bir avantaj sağlayacaktır.
  • Organik TO’yu Üst Düzeye Çıkarma; Google organik tıklama oranını bir sıralama faktörü olarak kullandığında dair bir şüphe yok. (Daha fazla tıklama = daha fazla trafik)

13. LSI Anahtar Kelimeler

Site içi SEO teknikleri arasında içeriklere LSI anahtar kelimeleri ekleyin ve Google’ın bir sayfanın alaka düzeyini (ve muhtemelen kalitesini) belirlemek için bu yöntemler kullanılır.

Eğer çok uzun kaliteli içerikler yazıyorsanız LSI anahtar kelimeler eklemenin ne kadar basit olduğunu öğreneceksiniz. Anahtar kelimenizi Google sonuçlarında arayın ve şunun ile ilgili aramalar bölümüne göz atın.

 

13. Görüntü Optimizasyonu

İçeriğe yüklediğiniz herhangi bir görüntünün dosya adını hedeflediğiniz anahtar kelime içerdiğinden (Örneğin; site-ici-SEO.PNG) ve hedef anahtar kelimenizi görüntünüze

Görüntüleri SEO için optimize etmenin bir diğer nedeni ise arama motorlarına sayfanızın ne olduğuna dair hakkında ipucu verir. Buda organik olarak arama sıralamasına yardımcı olacak.

14. Uzun ve Kaliteli İçerikler

Google yayımlamasa da uzun ve kaliteli içeriklerin bir sıralama faktörü olduğunu belirtmese bile araştırmalar uzun içeriğin bir sıralama faktörü olarak kullanıldığını söylüyor.

Yayımladığınız her içerikte en az 1900 kelimeyi hedefleyin.

Daha uzun içerik hedeflediğiniz anahtar kelimeniz için daha iyi bir sıralamaya yardımcı olur. Ayrıca uzun ve kaliteli içerikler sitenize daha fazla trafik sağlayacaktır.

15. Zombi Sayfalar

Amaç arama motorlarından daha fazla trafik sağlamak için oluşturulan etiketler ve kategoriler sitenize fayda yerine zarar verir.

Bu yüzden tarayıcı çubuğuna, örneğin; site:hakanyerlikaya.com olarak arama gerçekleştirin.

Google tarafından endeks alınan ve sizler tarafından oluşturulan içeriklerin sayısı birbirleriyle uyuşmuyorsa siteniz çok fazla trafik kaybediyor.

Bir kullanıcının Google John Mueller’e sorduğu soruda; Trafik oluşturmak amacıyla oluşturulmuş içeriklerin bir fayda etmediğini söylüyor.Zombi sayfaların silinmesi site içi SEO tekniklerinin ilk adımıdır.

 

En yaygın olarak yapılan zombi sayfalar türleri;

  • Arşiv sayfaları

  • Kategori ve etiket sayfaları

  • Arama sonuçları sayfaları

  • Kısa içerik (Belirli bir anahtar kelime ile çıkmak için yazılan kısa yazılar)

Tarihinde güncellendi Mart 2, 2019

Bu makale yardımcı oldu mu?

İlgili Makaleler

Yorum ekle